Op een beurs of ander evenement staan met je bedrijf is altijd een beetje spannend. Het is daarom wel zo fijn om in ieder geval goed voorbereid te zijn als je dat gaat doen. hoe beter je voorbereid bent, hoe minder kans op mislukkingen. Vooral als het de eerste keer is dat je het bedrijf op een evenement gaat representeren, kun je alle tips gebruiken. Deze blog hebben we dan ook speciaal geschreven voor beginnende ondernemers met een evenement op de planning. Gaat dit over jou en kan jij je hier in vinden? Dan is dit het ideale weekend voer voor jou!
Maak een checklist
Je leest het waarschijnlijk overal en voor bijna alles, maar een checklist is echt handig. Je voorkomt zo namelijk dat je essentiële dingen over het hoofd ziet. De meest belangrijke dingen schrijf je bovenaan het lijstje zodat je zeker weet dat het al vroeg geregeld is. Alle details schrijf je ook op maar die mogen onderaan het lijstje. Zo weet je precies wat je allemaal te doen staat en waar de prioriteit ligt. Zelfs als je denkt dat je heel goed bent in het onthouden van dingen ben je beter af met een gedetailleerde checklist.
Opzoek naar de beste deals
Als je eenmaal weet wat je moet regelen komt de volgende stap. Je moet nu uitzoeken waar je alles vandaan kunt halen. Als je op een beurs gaat staan heb je (sta)tafels nodig, moet je een tv huren en misschien zelfs T-shirts laten bedrukken. Het hangt er voor een deel ook vanaf wat je zelf wilt. Voor een erg simpele stand heb je veel minder nodig dan voor een opvallende stand. Op een beurs sta je vaak tussen een hoop concurrenten dus (al blijft het je eigen keus) opvallender is dan echt beter. Wie slim is gaat dus meteen opzoek naar de juiste bedrijven om shirts te laten maken. Ga ook meteen tafels en een tv huren.
Adverteer
Laat aan bestaande en nog niet bestaand klanten weten dat je op het evenement aanwezig zal zijn. Dit kan helpen om zoveel mogelijk mensen op bezoek te krijgen tijdens het evenement. Je kunt hiervoor de sociale media kanalen van het bedrijf inzetten, een banner voor op de website maken en aan bestaande klanten wellicht een mail sturen. Zowel deze manieren als mond-tot-mond reclame zullen er uiteindelijk toe leiden dat er een hoop mensen langs komen. En als je het goed doet betekenen meer bezoekers ook meer conversies!